Köp och leveransvillkor

Beställning

När du har lagt en beställning hos oss skickas en orderbekräftelse till din e-post. Om någon vara skulle vara slutsåld eller inte kan levereras meddelar vi dig snarast. Har du redan betalat, återbetalas beloppet via Klarna Checkout med samma betalningsmetod du använde.


Fraktvillkor

  • Fri frakt vid köp över 999 kr.

  • För beställningar under 999 kr är fraktkostnaden ca 49 kr.

  • Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25 % moms, exklusive frakt.

Vi tar endast emot beställningar från personer över 18 år, som är folkbokförda i Sverige och inte står under förmyndarskap.


Leverans

Vi levererar endast inom Sverige via DHL Freight.

  • Leveranstid: 1–3 arbetsdagar

  • Beställningar lagda innan kl. 16.00 skickas samma dag.

  • Vid hög belastning eller oförutsedda händelser kan leveranstiden förlängas något.

Observera:

  • Vi dellevererar inte beställningar. Alla varor skickas i ett paket.

  • När paketet lämnar vårt lager får du ett kvitto med försändelse-ID via e-post.

  • Avisering sker via SMS om mobilnummer angetts, annars via post.

  • Du kan spåra paketet med försändelse-ID på DHL:s hemsida.

För att hämta ut ditt paket krävs legitimation. Ska någon annan hämta ut det krävs både din och deras legitimation.


Betalning

Vi samarbetar med Klarna Checkout, som erbjuder följande betalningsalternativ:

  • Kortbetalning (Visa, Mastercard)

  • Klarna Faktura

  • Klarna Delbetalning

  • Direktbetalning via Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank

Så här går köpet till:

  1. Du bekräftar ditt köp genom att klicka på "Slutför köp".

  2. Därefter väljer du betalningssätt. Förvalt alternativ är faktura, om Klarna godkänner dig för det.

Alla betalningssätt är säkra och du kan koppla en personlig PIN-kod till Klarna Checkout. Kontakta Klarna på 08-120 120 10 vid frågor eller läs mer på www.klarna.se.


Outlöst paket

Om ett paket inte hämtas ut inom 14 dagar returneras det automatiskt till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera en avgift på 175 kr för returfrakt, administration och hantering.


Ångerrätt & Öppet köp

Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen.

Utöver detta erbjuder vi 30 dagars öppet köp från det datum du blivit aviserad om att paketet finns att hämta. Det gäller även för nedsatta varor. Varorna ska vara oanvända, i originalskick och med alla etiketter kvar.


Retur & Reklamation

Retur

  1. Kontakta vår kundtjänst på info@dressykids.se och meddela vad du vill returnera samt varför.

  2. Vi skickar en förbetald returfraktsedel via e-post.

  3. Fäst etiketten på paketet och lämna in det hos närmaste postombud.

  • Returfraktkostnad: 45 kr, som dras av vid återbetalning.

  • Återbetalning sker så snart returen mottagits och registrerats.

  • Betalat med kort? Beloppet återbetalas till samma kort.

  • Betalat med faktura? Fakturan uppdateras automatiskt via Klarna.

Du kan förlänga fakturans förfallodatum via Mitt Klarna eller kontakta Klarna på 08-120 120 10.

Reklamation

Vi följer Konsumentköplagen. Vid fel på en vara:

  1. Kontakta kundtjänst på info@dressykids.se så snart som möjligt.

  2. Efter att vi mottagit och godkänt reklamationen återbetalas hela beloppet.

  3. Returfrakten är kostnadsfri vid godkänd reklamation.


Transportgaranti

Alla försändelser är försäkrade. Upptäcker du en transportskada – anmäl detta direkt hos ombudet och ta inte emot försändelsen. Kontakta därefter vår kundtjänst.


Cookies

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på dressykids.se. Genom att använda sajten godkänner du vår användning av cookies.


Personuppgifter & Marknadsföring

De personuppgifter du lämnar i samband med en beställning används för:

  • Orderhantering

  • Kundservice

  • Statistik

  • Direktmarknadsföring

Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part, förutom till Klarna och vår fraktpartner. Vi följer gällande dataskyddslagstiftning.


Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella fel i produktbilder, texter och priser. Vid eventuell tvist följer vi rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) – www.arn.se


Force Majeure

Vid omständigheter utanför vår kontroll (t.ex. strejk, sjukdom, leveransproblem) förbehåller vi oss rätten att fördröja eller avbryta fullgörandet av våra åtaganden. Pågår en sådan situation i mer än två månader har båda parter rätt att häva köpet utan ersättningsanspråk.

Säkra betalningar via klarna

Vi erbjuder säkra och snabba betalningar via klarna

Blixtsnabb Leverans

1-2 arbetsdagar.

Utmärkt kundsupport

Vi erbjuder utmärkt kundsupport.

Kontakta oss

Butikskontakt

Besök vår kundservice-sida

Kontakt via formulär

Besvara formuläret så återkommer vi till dig snarast.