BESTÄLLNING
När du lagt din order mailar vi dig en orderbekräftelse. Om vi inte kan skicka alla varor du beställt informerar vi dig om detta snarast möjligt. Om vi redan mottagit betalning för en sådan beställning återbetalar vi det aktuella beloppet för den vara/varorna via Klarna Checkout, på samma sätt som betalningen skett.
FRAKTVILLKOR
Du får fri frakt om du handlar över 499 kr. Handlar du för under 499 kr är fraktavgiften cirka 49kr. I priserna (SEK) ingår moms med 25 %, exklusive fraktavgift. Beställningar kan endast göras av personer över 18 år, som inte står under förmyndarskap och som är bosatta i Sverige
LEVERANSER
Vi levererar bara inom Sverige. Vi levererar via Schenkers ombud.
Vi har en målsättning att leverera inom 1-3 arbetsdagar. Ordrar som läggs innan kl.16:00 skickas samma dag. Leveranstiden kan dock variera något, vid stor arbetsbelastning och orderingång, samt omständigheter som vi inte kan råda över, kan leveranstiden bli något längre.
Vi skickar alla varor i ett och samma paket och dellevererar inte. När din order genomförs debiteras beloppet för de varor som skickas. När varorna lämnat vårt lager får du ett kvitto till dig via e-mail. På detta kvitto finns ditt försändelse-id för att söka efter ditt paket på Schenkers hemsida. När ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe aviseras du via sms om du angett ett mobilnummer. Om du inte har ett mobilnummer aviseras du via post. Du kan även använda ditt försändelse-id tillsammans med giltig legitimation för att hämta ut ditt paket. Enligt Schenkers regler är det endast du som står som mottagare som kan hämta ut paketet. Om du är ombud och ska hämta ett paket för någon annans räkning krävs att du även visar dennes legitimation.
BETALNING
Vi samarbetar med Klarna som tillhandahåller dessa betalningssätt:
Kortbetalning med Visa och Mastercard
Faktura via Klarna Faktura.
Delbetalning hos Klarna
Direktbetalning via Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank
Köpet består av två steg. I första steget bekräftar du ditt köp genom att trycka på ”slutför köp”. I nästa steg väljer du hur du vill betala. De alternativ som finns är Klarna faktura, Klarna konto, kortbetalning eller direktbetalning via banken. Gör du inget val så är Klarna Faktura det som är förvalt. Alla alternativ är lika säkra och om du vill kan du koppla en PIN-kod till Klarna Checkout (detta kan du ordna direkt i kassan eller genom att kontakta Klarna på 08-120 120 10).
Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ i de fall Klarna godkänner dig för fakturaköp. Vi tar inte ut någon fakturaavgift.
Kontakta Klarna
Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen, har du frågor gällande betalningen bör du i första hand kontakta Klarna.
Du kan också läsa fullständia villkor för Klarna Checkout genom att klicka här.
OUTHÄMTAT PAKET
Ditt paket ligger kvar i 14 dagar hos Schenkers ombud ifrån det datum som du blir aviserad att ditt paket finns att hämta. Sedan skickas det tillbaka till vårt lager.
För paket som inte hämtas ut förbehåller sig dressykids.se rätten att debitera kunden 175 kr för hanteringskostnader, expeditionsavgift och returfrakt.
ÅNGERRÄTT
Du som kund har i enlighet med Distans - och hemförsäljningslagen ångerrätt i 14 dagar vid köp på Internet. Hos dressykids.se har du full retur- och bytesrätt, s k öppet köp, i tre veckor från den dag du mottagit varan/varorna, dvs från den dag avisering skickats om att paketet finns att hämta på utlämningsstället. Du kan även returnera eller byta nedsatta varor. Dina varor ska vara oanvända och i samma skick som du fick varan i med alla etiketter på. Läs i nästa stycke om hur du returnerar en vara.
RETUR OCH REKLAMATION
21 dagars öppet köp i vår webbshop
Vi har 21 dagars öppet köp som börjar gälla från det att kunden mottagit leveransen. Dvs från den dag avisering skickats om att paketet finns att hämta.
Returer och reklamationer:
Vi följer konsumentköplagen (konsumentverket.se) vid eventuella reklamationer. Vid en reklamation eller ett fel vill vi att du kontakta vår kundtjänst, info@dressykids.se så fort du upptäcker felet. När vi fått varan och godkänt reklamationen så betalar vi tillbaka det du lagt ut för varan. Det är alltid fri returfrakt vid reklamation.
Vid en retur ber vi dig att kontakta vår kundtjänst, info@dressykids.se och meddela vad du returnerar. Därefter skickar du tillbaka varan/varorna till vårt lager. Returfrakten är 45 kr. I ditt paket finns en följesedel, returfraktsedel samt en retursedel som ska användas vid retur och reklamation. På retursedeln anges returorsak och vilka varor som ska sändas tillbaka. Retursedeln ska bifogas i returpaketet. Den förbetalda returfraktsedeln fästs på utsidan av ditt paket och lämnas sedan in hos närmaste postombud.
Återbetalning/justering av retur sker så snart returen är mottagen och blivit registrerad. Har du betalat med kort sätts pengarna för returen tillbaka in på kortet.
Betalar du med faktura justeras beloppet för returen och du hittar den uppdaterade fakturan på www.klarna.se. Du betalar endast för de varor du behåller samt fraktavgift och returavgift.
Du kan logga in på Mitt Klarna och förlänga fakturans betaltid med 10 dagar för att returen ska hinna registreras, alternativt kontakta Klarnas kundservice för att få hjälp med detta på 08-120 120 10.
TRANSPORTGARANTI
Alla försändelser som skickas är försäkrade av dressykids.se. Om du upptäcker en skada på paketet då du hämtar din försändelse ska du inte ta emot paketet utan anmäla detta till utlämningsstället för en reklamation. Vid fel på levererad vara, kontakta vår kundtjänst.
COOKIES
dressykids.se använder cookies.
PERSONUPPGIFTER OCH MARKNADSFÖRING
Vi på dressykids.se sparar dina personuppgifter som du som kund lämnar vid din beställning. Dina personuppgifter kan komma att användas för identifikation, administration, statistikändamål samt för direktmarknadsföring. Vi lämnar dock aldrig ut dina uppgifter till någon tredjepart förutom till Klarna och till vår transportör. Vi följer svensk lagstiftning avseende personuppgiftsskydd.
RESERVATIONER
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning. Om en tvist uppstår som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden (arn.se). Vi följer alltid deras rekommendation.
FORCE MAJEURE
Under force majeure skjuts våra förpliktelser upp. Om force majeure råder längre än två månader har kunden såväl som dressykids.se, rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd. Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos oss som företag eller hos våra leverantörer.