Retur och Reklamation – DressyKids

Retur & Reklamation

30 dagars öppet köp

Vi vill att du ska känna dig helt trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder DressyKids alltid 30 dagars öppet köp från det datum då din försändelse är redo att hämtas (enligt din leveransavisering).

Det ger dig gott om tid att prova produkterna i lugn och ro.

Så gör du en retur

  • Maila vår kundtjänst på info@dressykids.se och ange vilka produkter du vill returnera samt varför.
  • Du får en förbetald returetikett skickad till dig via e-post.
  • Sätt etiketten tydligt på paketet och lämna in det hos ditt närmaste postombud.

En fast returavgift på 45 kr tillkommer och dras automatiskt av från din återbetalning.

När vi har fått tillbaka dina varor och hanterat returen sker återbetalningen:

  • Vid kortbetalning: Återbetalning sker till samma kort.
  • Vid faktura via Klarna: Din faktura uppdateras automatiskt. Du hittar den på www.klarna.se.
Tips: Logga in på Mitt Klarna och förläng förfallodatumet med 10 dagar om du väntar på returbehandling. Vid frågor, kontakta Klarna på 08-120 120 10.

Reklamation

Om något inte är som det ska följer vi självklart Konsumentköplagen. Upptäcker du ett fel på en vara, gör så här:

  • Kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på info@dressykids.se.
  • Vid godkänd reklamation får du full återbetalning för varan.
  • Vid reklamation är returfrakten kostnadsfri.

Tveka inte på att höra av dig – vi hjälper dig gärna!

Prisgaranti – Dressykids

Prisgaranti hos DressyKids

Hos DressyKids vill vi att du alltid ska känna dig trygg med att du gör en riktigt bra affär. Därför erbjuder vi prisgaranti. Skulle du hitta samma produkt billigare någon annanstans – i en svensk butik eller online – matchar vi priset enligt villkoren nedan.

Prisgaranti gentemot andra butiker

  • Gäller både fysiska butiker och webbutiker registrerade i Sverige.
  • Du kan ansöka om prisgaranti innan eller upp till 7 dagar efter ditt köp.
  • Det jämförda priset måste vara aktuellt när du skickar in din begäran eller inom 7 dagar från ditt köp.
  • Produkten måste vara identisk – samma märke, modell och specifikationer.
  • Produkten ska finnas i lager hos återförsäljaren vid kontroll.

Prisgaranti på DressyKids.se

  • Har priset sänkts hos oss efter att du lagt din beställning? Vi betalar mellanskillnaden!
  • Du kan åberopa prisgaranti upp till 7 dagar efter beställningsdatumet.
  • Gäller endast om produkten fortfarande är identisk och i lager.

Krav för att använda prisgarantin

  • Priset måste vara lägre, inklusive frakt, moms och avgifter.
  • Produkten ska vara ny – inte demo- eller visningsexemplar.
  • Gäller inte vid kampanjförsäljning, konkurs eller personliga rabattkoder.
  • Prisgarantin gäller endast för privatkunder (ej återförsäljning).
  • Obs! När din begäran har godkänts, återbetalas mellanskillnaden till ditt konto inom 14 dagar.
  • Formulär

    Kontakta oss via formulär

    Få tag på oss via telefon

    Få tag på oss via telefon! 
    08-490009705

    Mejla oss

    Du kan även mejla vår kundsupport på: Info@dressykids.se